Pilates & Yoga
Mandage kl. 14-15
Dansekapellet sal 4
Bispebjerg Torv 1
2400 København NV

Beskrivelse:
Vi starter med kort at lade kroppen lande i lokalet, så laver vi Pilates, krydret med enkelte yoga-øvelser og så slutter vi timen af med en kort afspænding til at gå hjem med ro i kroppen eller blive på Eriks hold.

Pilates

  • Styrker både små og store muskler, hvilket giver slanke, stærke og smidige muskler.
  • Kommer hele kroppen rundt - også de muskler, du måske slet ikke aner, du har, bliver trænet.
  • Styrker kroppens svageste led - både ryggen, lænden, maven og bugen styrkes.
  • Giver en bedre balance mellem krop og sind.
  • Er meget skånsom, og derfor kan alle uanset køn, alder og forudsætninger være med.

Hvorfor hedder det Pilates ?

Har det noget at gøre med Bibelen og Pontius Pilatus? Nej, træningsmetoden er udviklet af tyskeren Joseph H. Pilates (1880-1967). Han emigrerede til USA, hvor han åbnede et fitness-center, der delte adresse med New York City Ballet.

Se beskrivelse af yoga nedenfor.
 

Yoga
Onsdage kl. 15-16.30
Hørsholmsgade 20
22 København N 

Beskrivelse:
Niveauet bliver lagt så alle uden store fysiske problemer kan deltage, men der vil samtidig være udfordringer, også for den erfarne yogaudøver. Medbring løstsiddende tøj, og forbered dig på, at vi arbejder med bare tæer.
Timen afsluttes altid med en guidet afspænding.
Alle er velkomne også selvom du ikke har prøvet yoga før. Kom gerne i løstsiddende tøj.
 
I yogaen arbejder vi med kropsbevidsthed. Gennem serier af stræk inviteres vi ned i kroppen og får en pause fra tanker, stress og psykiske spændinger. Vi vil fokusere på øvelser der skaber jordforbindelse, samt øvelser der løfter humøret.

LÆS MERE OM SPORTSGRENENE